כל גוף עסקי שמתעסק עם סחורות למיניהן, בין אם לצרכי העברה לרשתות שיווק או לחנויות ובין אם הוא מוכר אותן בעצמו, יודע שככל שהוא יהיה יעיל יותר הוא ירוויח יותר. השאלה היא איך אפשר להיות יעילים יותר כאשר נדמה שאין היכן לחסוך, וכאן סקר אובדן פחת נכנס לתמונה.
מהו סקר אובדן פחת?
סקר אובדן פחת מאפשר לחברות ולעסקים שונים לבחון לעומק ובאופן מקצועי, היכן מצויים הפערים שבהם העסק מפסיד. לכל עסק מתקדם ויעיל ככל שיהיה, יש פערים טכנולוגיים, אנושיים או ארגוניים שבגינם הוא יכול להפסיד כסף, וגם אם אינו מפסיד עכשיו, הוא יכול להפסיד בעתיד. יכול להיות שהוא מבזבז משאבים רבים מאוד על כוח האדם בניהול המלאי, יכול להיות שיש יותר מידי טעויות אנוש שהיו יכולות להיפתר באמצעות הטכנולוגיה בהשקעה חד פעמית וכן הלאה.
היכנסו וצפו! מה זה בכלל אובדן פחת ואיך זה משפיע עלינו?
למה סקר אובדן פחת חשוב?
סקר אובדן פחת הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק, בין אם מדובר על עסק קטן, בינוני או גדול. להפחתת אובדן הפחת יש משמעות ישירה ועקיפה על הגדלת הרווחיות של הגוף העסקי, וככל שהוא גדול יותר כך לשינויים קטנים, בין אם בנהלים או בטכנולוגיה, יש השפעה גדולה יותר על המזומנים בסופו של יום. למשל, ברשתות שיווק וקמעונאות גדולות יש השלכה גדולה מאוד על הכנסת תוכנה חדשה כדי להתייעל בניהול המלאי, או כלים הנדסיים חדשים לחיסכון בכוח אדם באופן כולל, הרבה יותר מאשר לחנות קטנה.
מה סקר אובדן פחת בודק?
- גניבות על ידי עובדי החברה או לקוחות והיכולת להתמודד עם הבעיה
- זיוף והונאה של ספקים, לקוחות גדולים וקטנים ברמת המוצרים או התשלום
- חבלה יזומה או בשוגג בחומרי הגלם או הסחורות שעמם עובד הארגון
- טעויות אנוש במהלך העבודה וכן הלאה