שירות מענה אנושי הוא שירות במיקור חוץ של מענה טלפוני. השירות משמש עסקים קטנים, גדולים וארגונים. הסיבות לעשות שירות מענה אנושי הן רבות ויכולות להיות בשל קושי לענות לכל הטלפונים הנכנסים, רצון לתת מענה בשעות הסגירה (ולעתים אפילו בסופי השבוע) או רצון ליהנות ממענה מקצועי ללא צורך בהכשרה שלו. המענה האנושי הוא הפנים של העסק ולשם מתקבלות השיחות הנכנסות של העסק בשעות שנקבע המענה. כדי לתת ללקוחות את המענה הטוב ביותר על העסק לבחור בקפידה את החברה שהוא לוקח לצורך מתן מענה זה.
בחירת החברה המתאימה לשירות
שירות מענה אנושי הוא פעמים רבות הפנים של העסק או הארגון. הלקוחות המתעניינים בהתקשרות עם העסק יכולים לקבל החלטה אם לצרוך את שירותי העסק או לא על סמך שיחה זו ולקוחות קיימים מתרשמים מהשירות של העסק לפי המענה שניתן להם. לכן, חשוב מאד לבחון את החברה שנותנת את השירות, לבחון שהיא אכן מבינה כיצד לתת לכל עסק את השירות לו הוא זקוק וגם לבחון כיצד היא מכשירה את העובדים שלה, העובדים שבסופו של דבר נותנים שירות לעסק ומייצגים אותו בפני המתקשרים.
בחינת איכות השירות
לעסק או לארגון אשר רוצה לקחת שירות מענה אנושי יש אפשרות לבחון את החברה איתה הוא מתכנן להתקשר. בשיחה פשוטה למענה החברה אפשר לקבל רושם מהנציגים השונים. שירות מענה אנושי הוא הפנים של העסק ורצוי לבחון את הנציגים ואת הצורה בה הם נותנים שירות.
האחריות של החברה המעסיקה
שירות מענה אנושי הוא שירות חוץ שניתן על ידי חברה המתמחה בתחום. החברה אחראית לעובדים ולהעסקתם, דואגת לזכויות הסוציאליות שלהם והיא גם אחראית לכך שהלקוחות של העסק יקבלו את השירות הטוב ביותר המגיע להם.