מהו סקר סיכונים בארגון?
בפני כל ארגון עומדים סיכונים רבים, כדוגמת סיכונים סביבתיים, משפטיים וכלכליים. אם הארגון לא יהיה מודע לסיכונים אלו, הדבר עלול לפגוע בו ולסכן את קיומו. לעומת זאת, אם הארגון יחליט לנהל ולהעריך את הסיכונים נכונה, ויבצע סקר סיכונים, יהיה באפשרותו להיערך אליהם בצורה הטובה ביותר. סקר סיכונים בארגון הוא בעצם הליך שייעודו הוא לאתר סיכונים לארגון – קיימים או פוטנציאליים, ולבחון מהי עצמתם, במטרה למנוע מהם להסב נזק לארגון.
כיצד יש להיערך לקראת ביצוע סקר סיכונים בארגון ואילו שלבים הוא כולל?
ראשית, יש למפות באופן יעיל את הסיכונים בארגון. יש לערוך ראיונות עם גורמים בולטים בארגון, ולבחון מהם התהליכים שהם מנהלים, ואילו גורמים קיימים מהווים גורם סיכון ראשוני. לאחר מכן, יש לפרט לכל תהליך ולכל גורם תרחישי סיכון שעלולים להתרחש. יש לפעול באופן רוחבי למדידת הסיכונים בארגון, ולהתייחס לכל מרכיביו ולבחון אותם. סקר הסיכונים שלנו אמור להכיל כל סיכון משמעותי שעלול לאיים על הארגון. מעבר לסיכונים מובנים מאליהם, כדוגמת סיכונים כלכליים וסיכונים לוגיסטיים, יש להתייחס גם לסיכונים אסטרטגיים. בהמשך, לאחר פריטת הסיכונים, חשוב שבעת הצגת הסקר נציג גם תכנית ראשונית להתמודדות עם הסיכונים, כך אישור הסקר יהווה בעצם גם אישור לתכנית ביצועית, הכוללת צעדים פרקטיים. בשלב הבא, נשתמש בסקר הסיכונים שלנו ככלי לביצוע בקרת סיכונים, ונבחן את התקדמות תכנית ההתמודדות מול הסיכונים, ונבדוק האם רמת הסיכון והחשיפה אליו ירדה.
היכנסו וצפו! סקר סיכונים בארגון – כיצד הוא יעזור לעסק שלך:
סקר סיכונים בארגון – כלי ליצירת יציבות
סקר סיכונים בארגון מאפשר לארגון להכין את עצמו להתמודדות עם כלל הסיכונים הבולטים שעלולים לאיים עליו, ובכך מסייע לו לשמור על יציבות ולצמצם משמעותית את הנזקים הצפויים לו בעתיד. לכן, מומלץ להשתמש בסקר זה בכל ארגון, ולעמול עליו רבות, כדי שהערכת הסיכונים בארגון שלנו תהיה מקצועית ומקיפה.