למה כדאי לכל ארגון לערוך סקר סיכונים?
עד לפני מספר שנים נהוג היה להתייחס אל סקר סיכונים ככלי ששמור עבור חברות גדולות ותאגידים בינלאומיים בלבד. אבל היום, ברור שכל ארגון ובכל רמה צריך לבצע אחת לתקופה מסוימת סקר מן הסוג הזה. כאשר הארגון מבצע את הסקר, הוא למעשה מקדים תרופה למכה ומזהה מראש את הסיכונים שעלולים לאיים עליו. אז מהבחינה הזו, החשיבות וגם האפקטיביות של סקר סיכונים לא קשורים בשום צורה ואופן למספר העובדים, הלקוחות או הרווחים של הארגון.
עוד סיבה לכך שכדאי לכל ארגון לערוך סקר סיכונים קשורה לערך המוסף שלו מבחינת ההתנהלות השוטפת. במובן מסוים, זהו סקר שמאפשר לארגון לדעת מהן נקודות החולשה והתורפה שלו. כאשר הארגון מזהה את זה בשגרה ולא בחירום, יש סיכוי גבוה יותר לכך שהוא יצליח להתמודד עם הנקודות השונות בצורה אפקטיבית. לשם השוואה, זיהוי מאוחר מדי של הסיכונים עלול להוריד לטמיון את ההשקעה בארגון ואף להביא לפגיעה דרמטית במותג, במוצר או בשירות.
היכנסו וצפו! כיצד לקחת סיכונים, החוקים הכתובים:
איך עורכים סקר סיכונים?
החדשות הטובות הן שעסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולים כולם להשתמש פחות או יותר באותם כלים על מנת לערוך ולבצע סקר סיכונים. כאשר עסקים מחליטים שהם רוצים לאתר את הסיכונים שאורבים להם ולדעת מה רמת האיום הנשקפת להם במימוש המטרות, הם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע. במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע, הארגון מקבל הזדמנות להציב בראש סדר העדיפויות שלו את הנושא של סקר סיכונים.
מבחינה פרקטית, הדרך לערוך סקר סיכונים עבור כל הארגונים ללא יוצא מן הכלל היא להעריך את הסתברות הסיכון, את חומרתו ואת הבקרה הקיימת. לאחר מכן, כל שנותר הוא להעריך את השפעת הסיכון על הארגון.