הקלטת שיחות היא פעולה שבה אנחנו מקליטים את תוכן השיחה בינינו לבין גורם חיצוני, בין אם בידיעתו של הגורם הזה ובין אם ללא ידיעתו. על המשמעויות החוקיות של ביצוע הקלטה לשיחות שכאלה נדון בעוד רגע, אבל קודם כל עלינו להבין את חשיבותה של האפשרות הזו. כשאנחנו מקליטים שיחה בינינו לבין אדם אחר, בין אם בידיעתו ובין אם לא, אנחנו נוכל להשתמש בהקלטה הזו כהוכחה משפטית וכערבות להתחייבות כזו או אחרת. כך, אם אנחנו רוצים להוכיח שפוטרנו לצרכי פיצויי פיטורין, אם פוטרנו כתוצאה מעוול שנעשה לנו (הריון, למשל), אם אנחנו רוצים להקליט עדות של עד בשביל לוודא שבבית המשפט הוא ימסור את אותה העדות, או לכל מטרה חשובה אחרת – יש לנו רשת ביטחון קבילה משפטית.
קצת על המשמעות החוקית של ביצוע הקלטת שיחות
בניגוד לאמונה רווחת, ביצוע הקלטת שיחות הוא חוקי לחלוטין. ביצוע הקלטה של שיחות שאנחנו לא צד בהן נחשב אמנם לעבירה פלילית, אך אם אנחנו צד בשיחה מותר לנו להקליט אותה בין אם מדובר בשיחה פרונטאלית ובין אם בשיחה טלפונית. במקרים מסוימים, לדוגמה במוקדי שירות לקוחות, נהוג ליידע את הצד השני שהשיחה מוקלטת.
כיצד נקליט שיחות בצורה האמינה והאיכותית ביותר בלי חשש לאיבוד של מידע רלוונטי?
כיום ישנם אמצעים רבים שבאמצעותם נוכל לבצע הקלטת שיחות. המכשיר הקלאסי ששימש אותנו לביצוע הקלטת שיחות הוא טייפ מנהלים, אך כיום ניתן לבצע הקלטה דרך אפליקציית רשמקול בכל מכשיר סלולארי ממוצע. גם אם אנחנו רוצים להקליט את שיחת הטלפון עצמה ניתן לעשות זאת דרך אפליקציות ייעודיות שניתן להוריד לכל מכשיר, בין אם במערכת iOS ובין אם במערכת אנדרואיד.
צפו בסרטון! מבדק פונקציית ההקלטה במכשיר הטלפון